פודינג – זה כל הסיפור!

קרדיט תמונה:elements.envato.com

תוכן עניינים

המונח פודינג הוא ככל הנראה מונח שאת שמו אתם מכירים היטב. מתכונים רבים למשל משלבים שימוש באבקת אינסטנט פודינג וניל המעניקה מרקם נימוח וקרמי לעוגות רבות. אך זהו מאכל העומד בפני עצמו לגמרי גם כן. זהו קרם מתוק אותו ניתן להכין בשלל טעמים. במאמר זה נכיר את הפודינג על מתכוניו השונים ואפילו תוכלו ללמוד כיצד להכין אותו בעצמכם.

 

מה זה פודינג?

הפודינג הקרוי בעברית רפרפת הוא קרם מתוק המבוסס לרוב על ג'לטין או אבקת עמילן אליהם מוסיפים טעמים כמו וניל או שוקולד. ישנם מתכונים המשלבים גם שימוש בביצים להכנת הפודינג. כפי שציינו, ישנן גם אבקות להכנה מהירה של המאכל, אותן גם משלבים פעמים רבות בהכנה של קינוחים אחרים כמו עוגות.

בנוסף לטעמי השוקולד והווניל, ניתן גם להכין פודינג בטעמים נפלאים נוספים כמו בננה, תפוז, פירות יער ואגוזים. ישנם גם קינוחים מפורסמים רבים שהם למעשה פודינג בבסיסם כמו פנקוטה, קרם ברולה, מלבי, קרם בוואריה ועוד.

 

איך מכינים פודינג ביתי?

אם אתם רוצים להכין פודינג אמיתי בביתכם, דעו שמדובר במשימה פשוטה למדי שאתם יכולים בהחלט לבצע בעצמכם. לפניכם מתכון קלאסי להכנת פודינג וניל נפלא, אותו תוכלו להכין בבית בקלות רבה:

לתוך סיר על אש בינונית יוצקים חלב ושמנת מתוקה. מוסיפים תמצית וניל וחלב מרוכז. בקערה קטנה מערבבים קורנפלור עם מעט חלב ומים. את תערובת החלב בסיר מביאים לרתיחה עדינה. לאחר מכן, מוסיפים את תערובת הקורנפלור ובוחשים עד שהתערובת מתחילה להסמיך. בשלב הזה מנמיכים את הלהבה וממשיכים לטרוף את התערובת עד שהיא נעשית סמיכה ומתחילה לבעבע.

את הפודינג מחלקים לקעריות ומניחים על פני כל מנה נייר אפייה, כדי למנוע היווצרות של קרום. מכניסים למקרר למשך ארבע שעות לפחות.

 

עוגת ביסקוויטים ופודינג

אחד מהמאכלים האהובים ביותר אשר משלבים בתוכם פודינג וניל זו עוגת ביסקוויטים כמובן. כאן אנו מביאים לכם גרסה קלאסית בטעמה אך עשירה במיוחד במרכיביה. עוגה זו היא מטעם שמבוגרים וילדים יתאהבו בה כאחד, כך שמומלץ בחום לשמור אותה בארסנל המתכונים הקבועים שלכם. כך תכינו את העוגה המתוקה הזו:

להכנת תחתית העוגה מערבבים היטב פירורי ביסקוויטים עם חמאה מומסת וחלב. רבע מהתערובת שומרים בקערה ואת השארית מניחים בתחתית תבנית העוגה.

להכנת מילוי העוגה מקציפים במשך כעשר דקות אבקת פודינג וניל או שוקולד, שמנת מתוקה, שמנת חמוצה, חלב וסוכר, עד לקבלת קרם במרקם אחיד. מכינים ג'לטין על פי ההוראות שעל השקית ומוסיפים לתערובת. מוסיפים להקציף את התערובת במשך כחמש דקות נוספות ולאחר מכן מניחים את הקרם על תחתית העוגה.

להכנת ציפוי העוגה ממיסים במיקרוגל שוקולד מריר או לבן ומערבבים עם שמנת מתוקה. את הציפוי יוצקים מעל לקרם העוגה. לסיום, מפזרים מלמעלה את פירורי תערובת הביסקוויטים ששמרנו בצד. מכניסים את העוגה למקרר למשך שלוש שעות ומגישים.

 

קרם ברולה

כפי שהזכרנו קודם לכן, הקינוח האיטלקי האגדי קרם ברולה הוא בעצם פודינג. לכן, חשבנו שזו הזדמנות נפלאה להביא בפניכם מתכון פשוט וטעים ביותר למאכל האייקוני שאתם חייבים לנסות. בכל פעם שתגישו את הקינוח האורחים שלכם ללא ספק ישתאו למראה היצירה. כך תכינו את הקינוח המרהיב הזה:

מחממים את התנור מראש לחום נמוך מאוד. בסיר קטן מחממים יחד שמנת מתוקה ומקל וניל החצוי לאורכו, עד אשר השמנת מגיעה לסף רתיחה. בינתיים טורפים בקערה סוכר וחלמונים עד שהתערובת נעשית בהירה. כעת יש לאחד את שתי התערובות תוך השוואת טמפרטורות כדי להימנע מבישול של הביצים: מוזגים מעט מהשמנת המתוקה לתוך תערובת החלמונים תוך כדי טריפה. רק לאחר שהתערובת נעשית אחידה ניתן להוסיף את שארית השמנת תוך כדי ערבוב.

את התערובת האחידה מוזגים לתוך כלי הגשה חסינים לחום. מניחים את הכלים בתבנית עמוקה ומוזגים מים רותחים עד למחצית מגובה הכלים עם הקרם. אופים בתנור עד אשר הקרם נקרש בשוליו ומרכזו נשאר רוטט. מוציאים מהתנור ומניחים לקרם ברולה להצטנן לטמפרטורת החדר. מעבירים את המגש למקרר למשך שעתיים לפחות, עד שהקרם נעשה קר מאוד.

לפני ההגשה מפזרים שכבה דקה ואחידה של סוכר על כל מנה משחימים בברנר או בתנור שחומם למצב גריל. מגישים מיד לאחר שסוכר התקרמל בצורה אחידה.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
אוהל לאירועים: איך להרים אירוע מסוגנן ומקורי בכל עונות השנה?

מחתונות מפוארות ועד אירועים ארגוניים, לאירועים בחוץ יש קסם ייחודי שמושך אנשים. עם זאת, לארגון אירועי חוץ יש גם את האתגרים שלהם, שהמשמעותי ביותר הוא חוסר הניבוי של מזג האוויר. כדי להבטיח את ההצלחה והנוחות של האירוע שלכם, הזמנת אוהל לאירועים הוא הפתרון המוצלח ביותר שניתן למצוא. הקונסטרוקציות המגוונות הללו לא רק מספקות מחסה מ]ני תנודות במזג אוויר, אלא אוהל לאירועים משמש גם כמבנה לעיצוב יצירתי של האירוע, והופך את החלל הפתוח למתחם מעוצב בלתי נשכח.

שולחנות קינוחים ובלונים

שולחנות של קינוחים ובלונים הם שילוב מגניב שיכול לרומם כל אירוע, להוסיף אלמנט של מתיקות ומשיכה ויזואלית. הנה הסיבות מדוע

יצירת זיכרונות מתוקים: המדריך האולטימטיבי למתוקים לאירועים ולשולחנות קינוח

ארגון אירוע מוצלח כרוך בתכנון קפדני ותשומת לב לפרטים. היבט אחד שבאמת יכול לרומם את האירוע שלכם הוא הכללת ממתקים טעימים ושולחן קינוחים מעוצב.  מבחר מפתה של ממתקים לאירועים יכול להשאיר רושם מתמשך על האורחים שלכם.

התקשרו עכשיו